EAT-LOGO-2019.png

#dagboer #jourfermier

 

Concept

Een campagne om de seizoensboeren te promoten.

#dagboer #jourfermier wil boeren die investeren in een agro-ecologische aanpak op de voorgrond plaatsen! Agro-ecologie betekent dat we voedsel produceren op een manier die echt duurzaam is.
Lokaal, met de natuur en de kringloop mee. Met respect voor de rechten, de kennis en de noden van de mensen die het produceren.

Het project

1. Lente seizoen mei 2020
We zoeken vruchtbare grond. Allereerst stellen we vragen aan de voedsel community omtrent boeren anekdotes, hun toekomstdroom en hun passie voor dit thema. Uiteraard zoeken we ook naar mogelijke samenwerkingen. Iedereen kan deelnemen door onderstaand formulier in te vullen.
 
2. Zomerseizoen juni 2020
Participatief boeren. Gezamenlijk zetten we alle Belgische boeren op de co-creatieve kaart. We maken een functionele tool waarmee iedereen zijn of haar boeren op de kaart kan zetten. Zo kan eenieder ze makkelijk ontdekken. 
 
3. Herfstseizoen september 2020
Crowdfarming. We starten een campagne om een ​​startbudget in te zamelen. We hebben deze hulp nodig om de ​​storytelling campagne rond de lokale boeren te financieren. Hiermee sponsor jij in de eerste plaats de boeren maar ook de diepte-interviews, fotoreportages, webontwikkeling en vertalingen in drie talen. 
 
4. Winterseizoen januari 2021
Het harde werk oogsten. We beginnen met de verhalen van tien boeren in Brussel. En dan gaan we van stad naar stad, van boer tot boer. Mooie fotoreportages, diepte-interviews en regionaal productonderzoek laten ons toe onze boeren beter te begrijpen en weer met ze te verbinden.